لایسنس نرم افزار چیست؟

 

لایسنس یعنی چی . لایسنس . لایسنس چیست . لایسنس نرم افزار . نود 32 . نرم افزار

 

 

لایسنس چیست؟



در یک نگاه لاینسس همان فعال کننده و یا سند می باشد. امروزه با پیشرفت دنیای اینترنت اسکریپت های گوناگونی جهت نیاز کاربر وجود دارد.یکی از عوامل مهمی که یک سیستم مدیریت و نماد اعتماد استفاده از اسکریپت را کامل می کند همان وجود لاینسس در اسکریپت می باشد.

 

 لاینسس از طرف برنامه نویس اسکریپت مورد نظر ساخته می شود و در هنگامی که کاربر در حال نصب اسکریپت در هاست خود می باشد سوالی جهت وارد نمودن لاینسس برای فعال سازی سیستم پرسیده می شود که می بایست با وارد کردن آن را قانونی نصب کرد.

 در لغت به معناي پروانه و در علم كامپيوتر به معناي مجوز استفاده از يك نرم افزار يا سخت افزار مي باشد.در صورتی که اگر از لایسنس معتبر بر روی نرم افزار مورد نظر مانند ویندوز استفاده نمایید، از امنیت بیشتر و همچنین ارائه تسهیلات از جمله دریافت Update از شرکت مقابل می باشید.

لاینسس از اعداد و حروف تشکیل شده است که نحوه ی دریافت ان نیز از همان سازنده اسکریپت مورد نظر می باشد.

لاینسس ها به طور بیشتر به صورت زمانی بوده و می بایست با توجه به نیاز خود ان را بخرید.بعضی دیگر از لاینسس های نیز به صورت دائم بوده و با یکبار خرید آن اسکریپت برای همیشه فعال می شوند.
پس به طور خلاصه تعریف لاینسس عبارت است از :

به کد فعال سازی سیستم های مدیریت جهت استفاده از آن لاینسس می گویند.
وجود لاینسس در اسکریپت یا همان سیستم مدیریت،شما را از اطمینان قانونی بودن استفاده با خبر می سازد.این نکته خیلی مهم است که استفاده از اسکریپت های لاینسس دار یا همان کد فعال کننده، خیلی بهتر و با اطمینان تر از دیگر اسکریپت ها می باشد.
لاینسس را از سازنده خود نرم افزار تهیه کنید و در صورتی که قابلیت خرید لاینسس نرم افزار مورد نظر را ندارید بهتر است از منابع قانونی فارسی که لاینسس نرم افزار مورد نظر را ارائه می دهند تهیه کنید.

برخی از شرکت های تولید نرم افزار به همراه لوح فشرده نرم افزار یک ابزار سخت افزاری بنام قفل سخت افزاری هم ارائه می دهند که این ابزار هم یک مجوز فعال سازی به حساب می آید.

کاربران برای استفاده قانونی از نرم افزارها این مجوزها یا به عبارتی لایسنس ها را پس از پرداخت وجه به شرکت سازنده نرم افزار دریافت می نمایند. یک لایسنس دقیقا همانند یک کد شارژ تلفن های اعتباری می باشد و نباید در دسترس دیگران قرار گیرد.
انواع لایسنس ها از نظر اعتبار

لایسنس ها دارای انواع متعددی هستند که عبارتند از:
لایسنس زمان دار
لایسنس مادام العمر
لایسنس زمان دار:

این لایسنس ها بیشتر برای آنتی ویروس ها به کار می روند. مشتری پس از خرید این لایسنس ها برای مدت معینی برای مثال 365 روز می تواند از نرم افزار استفاده نماید و پس از آن باید دوباره یک سریال جدید را خریداری نماید.
لایسنس مادام العمر:

این لایسنس ها پس از ثبت نام در نرم افزار (رجیستر) برای همیشه یک نسخه از نرم افزار را فعال می کنند و تا نسخه بعدی نیازی به هیچگونه هزینه دیگری ندارند.

لازم به ذکر است که لایسنس های کرک شده و یا به عبارتی پچ شده به هیچ وجه داری اعتبار نمی باشند. به عبارتی ممکن است درست جواب دهند ولی اکثر تولید کنندگان نرم افزاری ترفندهایی را برای درست جواب ندادن این سریال در نرم افزارهای خود می گنجانند. برای مثال برخی از شرکت های تولید آنتی ویروس در صورت نصب سریال غیر مجاز پس از فعال سازی به هنگام به روز رسانی پایگاه داده آن، شما را به مدت نامعین سرگرم دانلود می نمایند ولی در اصل شما یک پایگاه داده منسوخ شده را دانلود می نمایید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 9 تير 1396برچسب:لایسنس یعنی چی , لایسنس , لایسنس چیست , لایسنس نرم افزار , نود 32 , نرم افزار, | 12:25 | نویسنده : ...آقای نود32 |